Juni är konferensernas tid. Stimulerande och effektivt att sitta en hel eftermiddag och diskutera ett enda ämne: Forms kommersiella utveckling, med styrelsen i vårt nybildade bolag Mandelgren Magazine AB. Summera första halvåret, titta på alla siffror och blicka framåt. Härligt att vi kunde vara hemma hos våra andra delägare Provisa, Christina och Staffan Lund, som bor invid vattnet på Lidingö. Att sitta och njuta av naturen och samtidigt planera. Vår viktigaste uppgift är att se hur vi kan göra Form till en lönsam tidning, hur vi kan attrahera fler läsare/prenumeranter, fler annonsörer och nå ut bredare internationellt. Tiden och budgeten är tajt, engagemanget och arbetsviljan stor, utmaningarna många, men nu har vi lagt mera resurser och kraft på Form än någonsin. Vid dagens slut kände vi oss peppade och på väg. Givande när alla kompetenser kan paras ihop.
In order to make a commercially successful magazine, there are many competences, challenges and people who need to be involved in the process. The board of our Form magazine, Mandelgren Magazine AB, the company Svensk Form has created together with the other co-owner Provisa Sverige AB, as publisher of our joint magzine Form, got together yesterday for a day to discuss the present situation and future strategies to reach more readers in Sweden and internationally as well as more advertisers. We have now fueled our engines for further hard work. Do start your own subscription here and now!
|
Mandelgren Magazine AB - the board - from the left Christina Lund, Staffan Lund, Linnea Lindahl, Lotta Lundén and our chairman Anders Malmsten |
|
Quite pleasant environment for engaged discussions on Form's development |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar