söndag 18 april 2010
Tydligt beteendemönster hos olika besöksgrupper
Det räcker att sitta och titta på besökare i montern, studera rörelsemönster och beteenden för att få en uppfattning om deras preferenser. För att hårddra ett mönster: De unga gick gärna och satte sig och trivdes i hörnet med Broberg & Ridderstråles och Thomas Bernstrands möbler. Trendkvinnor gillade Nina Jobs Kvilt och Anna von Schewens Dress-soffa för en stunds avkoppling. De riktigt unga drogs också till Mora Armaturs duschinstallation, klämde och kände och fotograferade ivrigt. Överhuvudtaget ett ständigt fotograferande, särskilt av hantverksprodukterna. Stilmedvetna arkitekter från New York, Kanada och Italien klämde på Sagastolen och Materias Omnifåtölj och läste broschyrer, och många urbana sofistikerade kvinnor ville äga en Sagastol och var besvikna över att det bara var prototyp. Riktigt unga, studerande av båda könen parat med medelålders damer ville köpa Jobsväskor och de textila konsthantverksprodukterna. Alla kategorier gick direkt på Pappelina, en ny typ av praktisk produkt som många verkar ha letat efter, liksom String, där både för privatbruk och offentlig miljö. Japaner helförälskade i Åke Axelssons wood-chair och stod i timmar och fotograferade och kände. Medelhavsfolket ville köpa Nittsjö keramik. Svenskar ville köpa Swedish Löve Stories-affisch, men backade på priset. Osv. osv.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar