torsdag 26 november 2009

Hotel Skeppholmen en lugn oas

Idag kom jag för första gången iväg till hotel Skeppsholmen, tack vare lunch med Mikael Theander, varumärkesstrategen från Springtime som hjälper oss vässa vårt budskap. Så fint! Jag blev verkligen imponerad. Claesson Koivisto Rune har gjort det mesta av den avspända inredningen, det klarar sig precis ifrån att bli pretentiöst, och är gjort med känsla, harmoni och kvalitet. Husmanskosten på menyn varje dag bidrar också till att ta in vardagen i det exklusiva. Roligt att se hur VD:n Joachim Olausson lyckats genomföra sitt koncept om en rogivande stadsoas. Joachim har jag sett tidigare som duktig och driftig på Lydmar och Berns. Gabor Palotai har tagit fram den grafiska profilen. Klassigt, stramt men välkomnande. Vi kommer att ha ett tätt samarbete framöver. Skeppholmen är på uppgång!



Mikael Theander utanför Hotel Skeppsholmen
VD Joachim Olausson stolt över sitt verk
Rum i fil med flödande ljus

Tuff takarmatur över långbordet

Ljus och luft, trä och textil.

Inga kommentarer: