Har nu återvänt till Svensk Form, inspirerad och taggad från Tokyo. Har tänkt en del på våra kommunikativa verktyg exempelvis. I Tokyo bland alla de internationella, japanska och unga svenska kreatörerna jag träffade handlar det bara om sociala och framför allt visuella media, filmer, bilder, bloggar... gärna rörliga bilder. Verkar inte längre fungera att nå ut på traditionellt sätt. Murrigt Novemberrusk därute, skönt att sitta inne och jobba. Uppe nu i gryningen, rider på jetlagen och får på så sätt några extra timmar. Igår hade vi ännu en sittning med vår nyfunne Svensk Form-vän och varumärkesexpert från Springtime Mikael Theander , egen webb http://www.theander.org/ Nu fokuserar vi på att förtydliga och hitta synergierna i vår kommunikation. Vi ska också ta fram några av Svensk Forms viktigaste berättelser tillsammans. Känns bra med någon som kommer utifrån och leder en process med oss på våra villkor. Dessutom hade han (lika välskräddad som vanligt) med sig en helt ny och fantastisk dokumentväska av märke Hells Kitchen. Återbruk, men hur snygg som helst. Gamla lastbilsdäck i stället för läder, gamla skjortor och t-shirts som foder, gamla säkerhetsbälten som axelrem. Recycling är cool när det är välgjort.... FULT BLIR FINT!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar