onsdag 21 april 2010

Frakten har åkt från Milano, snart åker jag med.

Nu är det bara frakt- och byggkillar och så jag kvar på Superstudio i Milano. Kl 6 i morse prickade vi av alla lådor och nu rullar bilen på väg upp till Järfälla genom Tyskland. Jag hade sånär hoppat in i bilen med tyske Gert och liftat med honom hem, men tänkte att det kunde ha blivit lite genant när vi skulle krypa till kojs på natten i hans kabin på natten med över- och underslaf. Nu har jag i alla fall fått en biljett ikväll med SAS, som troligtvis flyger kl 20.00 - tack vara resebyrån på Svensk Form Kajsa Hernell som ringt runt och nu blivit hjältinna. De andra reste redan igår morse och skumpar just nu upp med buss genom Sverige. Solen skiner, om allt går väl är jag hemma kl 23.55 ikväll. Fick just press release från Superstudio, rekordsiffror på besöksantalet, 120.000 besökare i Superstudio och 3000 internationella journalister, särskilt det senare imponerar på arrangörerna här.
Tyske Gert packar lastbilen halvfull och kör iväg mot Tyskland. Jag hade kunnat lifta... Nedan några finska byggare som stannar kvar och river och njuter av solen i Milano. De ska också bila hem, så jag kan alltid komma norrut om inte flygen kommer igång.

Inga kommentarer: