lördag 3 juli 2010

Franska Crêpes serveras mitt i skogen i Mölndal

Om ni åker längs väg 57 mellan Mölndal och Gnesta hittar ni  en serie oväntade skyltar "Crêpes 2 km", "Crêpes 1 km" och slutligen "Crêpes". Ganska otippat. Jag har länge varit nyfiken, eftersom det ligger längs vägen till vårt Stjärnhov. Ikväll fick jag stilla min nyfikenhet, då jag bjöds in att fira min vän ia Jüdes födelsedag just på denna lilla franska crêperia mitt i skogen. Hennes konstnärsvänner Patrique och Julia har nämligen slagit ner pålarna där och har helgöppet i en gammal husvagn. I övrigt arbetar de som fria levnadskonsnärer i olika projekt, teatrar mm. Det var en helt surrealistisk blandning av svensk sommarkväll, den varmaste dagen i år, franska pannkakor och levande brasiliansk musik. Modeskapare från Japan, ryska barn, finska sambadansöser... ja helt enkelt en urskön och avspänd blandning.  


Inga kommentarer: