torsdag 10 december 2009

Nobelprisutdelning, julglögg och hållbarhetsseminarium

Mina kära medarbetare Christine Sundberg Carendi och Kajsa Hernell hastade iväg till Nobelprisutdelningen i Konserthuset. Själv hoppade jag på cykeln och försökte ta mig förbi kaoset utanför Grand Hotell med alla frack- och långklänningsklädda pristagare och familjer. Först for jag till UD för julglögg bjuden av UD:s främjar och kulturavdelning, tillsammans med Design S projektledare Anna Blomdahl. Vi har ju samarbetat framgångsrikt med Design S utställningar i Hamburg, Washington, New York och Athen med stöd av UD. Flera samarbetspartners där, också från SI och andra organisationer. Sist på dagen Sveriges Designers program om hållbar design i Kulturhusets Ecotek. Kunde inte stanna hela kvällen, men mycket givande på alla sätt under den första halva jag var med. Rapporterar mera sen.

Inga kommentarer: