söndag 16 maj 2010

Just nu på en vinglig resa från PC till Mac

Att byta teknik och apparater är min allra sämsta gren. Bara att byta mobiltelefon gör mig alldeles matt. Sedan någon vecka befinner jag mig i ett stort luddigt teknikmoln. Bloggen har tyvärr legat nere, twitter och facebook likaså. Tålamodet prövas till det yttersta. Frustrationen river i kroppen. Jag har inte bara haft min telefon på lagning, utan dessutom håller jag på att byta från PC till Mac. Det är som att lära sig gå igen, spännande visserligen, men så lång tid allt tar. I fredags fick jag tillbaka min nya iPhone - som dessförinnan bara tvärdog första dagen under möbelmässan i Milano. Den kom tillbaka helt TOM: Bara att börja om från början. Jag ber om tålamod från er och mest från mig själv. Min man säger ibland: Jag gillar inga förändringar, inte ens till det bättre. Frestad att hålla med. Men nu har till och med min PC-trogne datorexpert sedan alla år börjat tvivla på PC och Microsoft alltsedan de kom med det hemska programmet VISTA. Nu när man t o m kan köra Windows på Mac, så det blir vår nya inkörsport och jag är försökskaninen. Samtidigt händer det massor ute i världen som jag vill berätta om. I Paris, Östersund, Älvsjö, Lidingö... Jag kommer snart igen! Den här veckan har vi både Designsafari till designutbildningarna, årsmötesmiddag på Malmstensskolan och Årsmöte. Läs mera på www.svenskform.se 

Inga kommentarer: