onsdag 2 juni 2010

Sigvard Bernadotte-utställning i Örebro

Hade glömt bort vilken fin stad Örebro är! Slås av det varje gång, särskilt i morse då jag tog en runda i morgonsolen bland blommor och fåglar längs ån. Har lärt mig av min idrottsläkare, att om man reser mycket, är det ett bra knep att ta med gympaskorna överallt, och bara göra en enkel och opretentiös språngmarch före frukost - 10 minuter rakt utanför hotelldörren åt ett håll, och 10 minuter tillbaka. Det hinner man alltid klämma in. Bra sätt att hålla konditionen uppe. Bodde över på hotell i natt i Örebro, eftersom jag var på styrelsmöte för Formens Hus i Hällefors igår, och ska vidare till invigning av Sigvard Bernadotte-utställning här på Länsmuseet som Svensk Form Örebro har initierat tillsammans med museet. Hit kommer också en busslast med Sigvard och Marianne Bernadottes vänförening för utställningen, så det blir två flugor i en smäll. I stället för att åka fram och tillbaka stannade jag över och fick flera jobbtimmar på hotell.  Berättar mera om utställningen senare! Nu iväg till Slottet för lunch och konstnärsfondens stipendieutdelning hos landshövdingen Rosemarie Frebran.

Inga kommentarer: