torsdag 11 februari 2010

Det får bli summering till helgen - twittrar så länge!

Har måst twittra från min nyanskaffade iphone för att hinna med att berätta om allt. Stockholm är en verkligt internationell mötesplats under designveckan, ALLA är här, storleken på staden är perfekt, man kommer fram överallt och hinner med 4-5 evenemang på en kväll. MEN, det tar alldeles för lång tid att lägga upp bilder här. Kikar på ett nytt bloggformat med wordpress, där jag också ska kunna skicka direkt från min iphone. Få se om det funkar bättre. Hann bara ut till mässan en förmiddag, men ska åka ut och titta i lugn och ro på lördag, när många av de internationella gästerna rest hem. I onsdags hade vi våra egna evenemang, The Material Gap och PechaKucha för 20:e gången i Stockholm. Berns kammarsal och baren räckte inte till. Många fick vända i dörren, fullsat på seminariet och när PechaKucha skulle börja var det närmast kaos. Nästa år behöver vi Kina-teatern. Igår hade vi också regionalföreningskonferens och sedan var jag med på den trevliga och årliga juryomgången för Electrolux Product Award. Idag har vi styrelsemöte då vi ska teckna på årsredovisningen till regeringen, lämna in budgetunderlag och ta den tuffa budgeten för 2010. Efter styrelsen Designboost, så jag ska propagera för den stora PechaKuchan den 20 februari som vi håller över hela världen för att samla in pengar till återuppbyggnaden av Haiti, på initiativ av Cameron Sinclair från Architecture for Humanity. Arbetet på Haiti är redan igång, men vi ska samla så mycekt vi kan.

Inga kommentarer: