söndag 7 februari 2010

Veckan kommer att fyllas av Stockholm Design Week

Det tog halva dagen igår att rensa och skriva ut inbjudningar som kommit till möbelmässan. Har gjort ett eget program för vad jag kan delta i, tyvärr bara två förmiddagar på mässan. Får försöka åka ut efteråt i helgen, när det öppnar för publiken och strosa på egen hand. Det har jag gjort förr om åren. Stockholms Designvecka växer för varje år och har blivit en betydelsefull internationell mötesplats. En styrka är just att man samlat allt och alla kring en gemensam vecka (till skillnad mot de splittrade modeveckorna) Redan i morgon börjar våra internationella vänner anlända från Tokyo, Island osv. och måndagkväll är full av aktiviteter. Försöker hinna Svenskt Tenn, Malmsten, Hästens, Senab, Offecct… men det blir tajt förstås. Har precis skaffat en i-phone, detta underverk, som jag försöker lära mig snabbt så att jag kan twittra direkt när det dyker upp något spännande. Vi har också våra stora egna programpunkter ”The material Gap” kl 18 på onsdag den 10, med Giulio Cappellini och svenska designer & forskare, följt av en PechaKucha fylld med fantastiska talare kl 20.20. Tyvärr sammanfaller det med Arkitekturmuseets öppning av Greta Magnusson Grossmans och CKR, samt Jasper Morrison på Halwylska, men det är nästan oundvikligt denna vecka. Vi försökte kolla när vi publicerade programmet i mässkatalogen, men då allt det andra ännu inte spikat. Internt har vi också en viktig vecka på Svensk Form, Regionalföreningskonferens torsdag den 11 för att fastställa riktningen 2010 och så styrelsemöte på fredag den 12, då vi tar budgeten för 2010 (som vi sköt upp sist) och godkänner årsredovisningen. Jag sitter även i Elektrolux årliga ”product award” jury, som infaller just under denna späckade vecka, den 11 på eftermiddagen. En givande övning. Kikar sen in på Designboost på kvällen och på fredagem, ledsen att jag inte kan vara med. Sovmorgon på lördag hoppas jag!

Inga kommentarer: