onsdag 24 mars 2010

Mora Armatur söker premiumsegmentet

Att berätta om vad som skiljer en vattenblandare från en annan på ett förståeligt, intuitivt och attrtaktivt sätt är inte det lättaste. Var igår på Nordbyggmässan och träffade Dalaföretaget Mora Armatur som ska vara med och ställa ut i vår Daladel av Swedish Love Stories. De söker sig nu till ett nytt highend konsumentled, och måste hitta sätt att kommunicera emotionellt och att produktutveckla för en ny målgrupp. Det är ju många ingenjörer inkopplade för att få fram så miljövänligt producerade och energisnåla produkter som möjligt, och sedan kunna berätta för potentiella kunder vad som skiljer dem från andra duschar, vattenblandare osv som möjligt. Designkompetensen måste också in tidigt. För vår utställning i Milano har Rebecca Ahlstedt, som ansvarar för urvalet, valt produkter i naturmaterial, som utomhusdusch Edens lustgård och några nya vattenblandare. Vi träffade också vår italienska vänner Carla Salaris och hennes svenska medarbetare Karin från Lighthouse, som ska hjälpa oss hitta rätt press och VIP-besökare till utställningen i Milano. Känns betryggande och bra.

Mora Armaturs brand manager Ola Persson. Eller Respers Edvins Per Arnes pöjk - också han från Björbo liksom jag. Vi brukar alltid fråga "Ocken åg däg då?" när vi träffar någon från Björbo, för att kunna identifiera vilken familj som vederbörande tillhör. Ola har jag sett som liten springa omkring i byn. Nu ska vi samarbeta i Milano.

Inga kommentarer: