onsdag 10 mars 2010

Rättelse till tidigare blogginlägg om Urbavista på Kulturhuset

Fick ett trevligt mail från Jonas Torsvall, som gjorde mig uppmärksam på ett fel jag skrivit om deras fina installation i Ecoteket på Kulturhuset:


"Kul att du har uppmärksammat vår installation Urbavista på Kulturhuset på er blogg. Jag tänkte bara passa på att påpeka att den inte är gjord av Interactive Institute utan av en konstellation som består av mig själv och tre kollegor. Interaktiva har gjort "maten på bordet" som står bredvid Urbavista och det har hänt flera gånger att vi blivit förväxlade med dem.


Men vi som gjort Urbavista är alltså en ny designkonstellation och består av:


Jag, Jonas Torsvall som är arkitekt och driver KIT arkitektur http://www.kit-arkitektur.se/ Ambjörn VIking som är produktdesigner www.ambjornviking.se


Johan Kristiansen som är designer och tidigare jobbat på Bas & Urban Design


Anders Rinman från Rinman Design som är grafisk designer


Vi träffades på Konsthögskolans kurs i arkitektur 2007 med temat Shanghai Beyond Oil där vi upptäckte att vi gillade att göra projekt ihop. Tidigare har vi bl.a. gjort inredningen till frisörsalongen Sure Baby Yes vid Hornstull.





Inga kommentarer: