torsdag 12 november 2009

På äventyr med Sköna Hem


Nu har jag fått uppleva hur det kan kännas när fotomodeller får stå i höstkyla och huttra och leka att det är sommarvärme. Det räckte med en gång. Igår cyklade jag omkring i kylan i vårkappa på Skeppsholmen för fotografering för Sköna Hem. Beslöt mig för att bryta min princip med att kategoriskt säga nej till hemma-hos-reportage. Ett undantag, dels för att detta handlade mera om mina älsklingställen och är jobbrelaterat och anknyter till form och design. Dels därför att jag helt enkelt gillar journalisten som gör reportaget: Dan Gordan. Trevliga nya bekantskaper blev också fotografen Lena Granefelt, ambitiös och driven, och hennes assistent Jeanette. Det tog två hela förmiddagar av fotande och intervjuande. Kommer någon gång på våren. Lite nervöst förstås med så mycket fokus på en själv, men vi hade roligt på vägen. 



Inga kommentarer: