DN Ekonomi rapporterar från presskonferensen med Nicolette Naumann, vice vd för Ambiente och Tendencemässorna i Frankfurt, som Trendgruppen arrangerade på Skeppsholmen förra veckan. Under rubriken "Stort sug efter Svenska Stilen" och vidare i ingressen om hur stort intresse svensk design väcker internationellt. Jag missade tyvärr presskonferensen, vari i Milano, men var ju inbjuden nyligen till Tendence-mässan i Frankfurt, och just Nicolette Naumann välkomnade svensk design att ställa ut på mässorna. Man ville se såväl en mera tematisk, ny designutställning som erbjuda plats för unga talanger och etablerade företag. Artikeln citerar "Folk letar efter långvarig kvalitet snarare än snabba trender. Man vill ha någonting som varar, långvarig modernitet, därför är Skandinavien poplulärt. Hon tar i övrigt upp att det inte bara är de svenska produkterna, utan hela livsstilen, längtan till naturen men i modern, urban tappning.
Nicolette Naumann flankerad av Catharina Jansson, svensk representant för Messe Frankfurt i Stockholm och medarbetaren Sabine Scharrer under Tendence i september
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar